dinsdag 10 december 2013

Kerst Stakaart met zijflappen




Deze kaart heb ik gemaakt met een patroon uit een oude Hobby Journaal.
Ik heb hier als basis Rood en Groen kaart karton voorgebruikt.
Het rode kaart karton heb ik in een 3hoek gesneden waarvan de langste kant (onderkant van de kaart) 19 cm lang is.
Aan de linkerkant van de linkerpunt heb ik op 7 cm naar boven toe een rillijn gemaakt.
Aan de rechterkant heb ik op 6,5 cm en 7 cm 2 rillijnen naar boven toe gemaakt en zo gevouwen dat de rechterpunt naar voren komt te staan.
De binnenkaart is nu 12,5 cm breed en bijna 14 cm hoog naar de punt toe.
Van het Groene kaart karton heb ik een rechthoek van ong. 14 cm hoog en 20 cm breed gesneden.
Op 12,5 cm en 13,5 cm heb ik weer 2 rillijnen naar boven gemaakt en deze lijnen weer zo gevouwen dat het rechter kaartje naar voren komt te staan.
Op de groene kaart heb ik Basisvel 135 geplakt, en dus iets kleiner dan de groene kaart zodat er een smal groen randje langs komt.
Op de groene kaart heb ik de rode puntkaart geplakt. De punt moet wel precies bovenaan in het middenkomen. Op de rode kaart heb ik Basisvel 136 geplakt en dan de groene ruit kant.
op de linker rode punt heb ik het Basispapier aan de achterkant geplakt omdat dit naar voren valt over de kaart heen.
Aan de onderkant heb ik op de punten en in het middenstuk een kantje geplakt en daarna de kaart versierd met de vellen EASY SL 362 en STAP SL 1275.
Let op, de rode punt staat dus los van het rechter groene strookje.


Veel plezier met het maken van deze kaart!               

Groetjes Anita

2 opmerkingen: